donderdag 16 mei 2013

Jac start op 27 mei in de OSTAR 2013

Hallo allemaal,

Zoals de meesten van jullie weten gaan we een avontuur tegemoet en dat willen we graag met je delen. 

DE RACE

27 mei start ik in een solo trans-Atlantische zeezeilwedstrijd: de OSTAR (Official Singlehanded Trans Atlantic Race). De OSTAR start in Plymouth, UK en voert over ongeveer 3000 zeemijl, tegen de heersende wind en stroomrichtingen in, naar Newport, Rhode Island, USA. De OSTAR is de klassieker onder de amateur offshore solo zeilwedstrijden. Richard, mede-eigenaar van onze boot: 'de Spirit', vaart samen met Douwe in juli weer naar Nederland. Voor mij is deze race een lang gekoesterde jongensdroom waar ik me samen met Richard en het thuisfront al een paar jaar op aan het voorbereiden ben. 

WAT HET MET ME DOET

Bloedstollend spannend vind ik het allemaal. Hoe is het is om een maand lang alleen op de Noord Atlantische oceaan tegen de elementen te knokken, of er juist enorm van te genieten? En dan het slapen: met een eierwekker slaapjes van maximaal 15 minuten maken. Ik weet dat ik dat prima 5 dagen volhoud, maar hoe gaat dat na 30 dagen? Dat ik m'n meisjes ga missen moge duidelijk zijn, of ik gek word gaan we meemaken. Het geeft iig weer een andere kijk op de wereld. Naar verwachting doe ik er rond de 25 dagen over als alles goed gaat en dan weten we meer:-)

BLOG, TRACKER en CONTACT

Tijdens de race ga ik een blog bijhouden op onze website www.gogospirit.com en het verloop van de race kun je volgen op de OSTAR website: http://ostar.rwyc.org. Wil je me een berichtje sturen? Houd het kort en stuur het naar femke@gogospirit.com, zij zet het voor je door via de iridium naar de boot.

KJKEN

Voor diegene die onverhoopt niet naar de start in Plymouth kan komen is er de mogelijkheid om me komende vrijdag (morgen!) in Amsterdam aan te moedigen, de boot te bekijken, dag te zeggen of gewoon een klein gezellig biertje te komen drinken. Je vindt de Spirit in de buurthaven De Levant aan de Levantkade 45.  We zijn er van 18.00 tot 21.00. Laat even weten of je komt.

Met hartelijke groet,

Jac Sandberg

Skipper Corby 30 'Spirit'

+31 (0)6 24234945








Geen opmerkingen:

Een reactie posten