donderdag 30 mei 2013

donderdag alweer

Ahhhhh, wat gaat de tijd snel. Zo, eerst effe een update, afgelopen twee dagen geen windshift alarm gehad, maw, super stabiele wind uit dezelfde hoek. De bedjes helpen me om zeil minderen of juist te vermeerderen: je zet ze onder de juiste hoek, rol je er aan de ene kant af, dan is het reven, rol je er aan de andere kant uit, dan moet er zeil bij. Gisteravond een heerlijke, met zorg door Lies uitgekozen serloin steak gebakken, eitje erop, broodje eronder en smullen maar. Vlak voor de nacht een rif uit getrokken en heerlijk veel geslapen, er is hier al nauwelijks scheepvaart meer, volgens de ais glijdt er nu een carrier voorbij op zo'n 40 mijl. Marifoon hoor ik al dagen niet meer, en ook de rte houdt zich stil, af en toe nog een groepje vissers. Vanmorgen eerst koppie thee gedronken, fok gewisseld naar nummer 2, grootzeil uitgereefd en zeilen maar. Zonnetje erbij, 15 knoopjes wind, nog steeds NW, nu maar eens ontbijt (havermout). Hoe zou het gaan met de rest? Ik krijg van Henk Boersma ongeveer 6 mailtjes per dag over wat de rest van de vloot aan het doen is. Hij Gribt zich suf, maar mag niks doorgeven omdat we geen externe routing mogen gebruiken, echt jammer is dat. Die veldinfo is wel erg fijn, dan blijf je in de race, voor je weet zit whisky te lurken en eitjes of wat dan ook te bakken, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik had voor de zekerheid een flesje meegenomen, toen bleek dat Richard er ook een aan boord had gezet. Bij de start kregen we er nog een mee van de wedstrijdleiding, zit nu dus met 3 liter whis op mijn superlichtgewicht machientje, nu ja, als m'n water op is heb ik nog wat:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten