vrijdag 14 juni 2013

kijk

Kijk Arnold, dit zijn nog een tips:
Douwe Lambers schrijft:

"Jac,

We moeten die tracker reanimeren want dit kan niet langer zo. Als ik het goed begrijp is het probleem dat de connector geoxideerd is.

Van je update weet ik dan je nog een sinaasappel hebt. En je hebt vast ook wel een tandborstel o.i.d. aan boord. Verse sinaasappelsap (citroensap zou nog beter zijn) lost metaal corrosie op. Dus een beetje sap op de borstel een gaan. Het kan even
duren, maar tijd heb je genoeg :-) Daarna wel even de stekker droogmaken natuurlijk, anders is het probleem zo terug.

Als je goed kijkt zul je 5 contactpunten zien in de USB stekker. De buitenste twee (1 & 5) zijn belangrijk voor het laden, dus die moet je goed
schoon krijgen. De middelste 3 (2,3,4) zijn voor de dataoverdracht, daar kun je wel zonder.Als er een electrische verbinding is tussen de data contactpunten is dat niet heel erg, de batterij zal alleen sneller leeg zijn. Maar er mag geen contact zijn tussen de buitenste twee contactpunten en de middelste.
________________
\_ 1 2 3 4 5 _/
| =--=--=--=--= |
\___________/

Verder wil ik nog even zeggen dat ik geniet van je berichten. Dik respect voor hoe je dit doet, je eigen moraal hoog houdt en tegelijk tientallen
mensen inspireert. Ik wens je heel veel succes voor het laatste stuk!
Groeten,
Douwe "


Dit is leuk, beetje prutsen. Douwe, die sinaasappel werkt als een dolle! Alle corrosie is weg. Ik zie alleen pool 4 en 5, de andere kan ik of niet zien, of zijn er niet meer. Ik heb nog een nieuw USB snoertje. Ik heb hem gesinaasappelt, daarna gespoeld met alcohol en hij ligt nu voor de kachel, ben benieuwd,.....helaas, nu hij een tijdje voorover ligt bij de kachel zie ik ook water in het display staan:-) hmmm ik zal es permissie vragen om dat ding open te schroeven. Ik heb namelijk 1000 pond borg getekend voordat ding dat ik hem terug zou brengen, dus voordat ik hem openschoof misschien even overleggen:-)

Maar ehhhh, waar moet ik nu mijn tanden mee poetsen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten