dinsdag 18 juni 2013

spannend omdat er niks gebeurt

Het is hier ziedend spannend, geen fuck wind, mist, een beetje drijven, scheepvaart om je heen. Zo kan ik die Shoals niet door, ik drijf zo op een bank, stroomt daar 2 knopen, moet wel een beetje wind hebben. Komt volgens de gribs heeeel licht weer aan voor de komende dagen. Met een beetje pech lig ik hier nog drie dagen te drijven, zaak dus mezelf fit te houden en elk minuutje slaap te pakken.

Berichten, leuk weer:-) dank beiden!

Van Madelon Kuiper (van de Bliss)
"Beste Jac,
Tot halverwege de OSTAR zat ik iedere ochtend en avond de tracker te bekijken. De vraag "Kan ik dat ook over 4 jaar?" ging wel door mijn hoofd, maar zo'n tracker geeft weinig hints in de richting van een antwoord. Tot Maarten R mij op jouw blog wees, en ik elke ochtend bij mijn bordje havermout eerst de blog, en dàn pas de tracker opende. Misschien heeft het me iets geholpen mijn vraag te beantwoorden, zonder twijfel heb ik dagelijks genoten van jouw blog. Op de momenten dat je het moeilijk had wilde ik mailen: "Kop op Jac, iedereen maakt fouten op dit moment in de race, iedereen heeft pijn of pech." Wat je volgens mij waanzinnig goed gedaan hebt is om de dipjes maar kort te laten duren. Sommige mensen gaan dagen sippen als er wat fout gaat in zo'n race. Van jou was er na 12 uur alweer een herpakte update met een hoop vrolijkheid. Voor de laatste mijlen is het in goed Amerikaans: No Guts, No Glory. Ga ervoor!!!
En voor Femke: ik heb je nooit ontmoet, maar zonder twijfel een top-vrouw als je je man zijn droom zo laat volgen!"

Ha Madelon, tuurlijk kan jij dit, gewoon gaan.

En van Ulco Smits:
"Hoi Jac,
Ziet er naar uit dat je het laatste stukkie lekker ruim kan varen. Ik heb met veel interesse je prestaties gevolgd en kan niet anders als stik jaloers op je zijn. Je mist natuurlijk thuis, maar krijgt wel inzichten die je
anders nooit had gekregen. Ik kijk uit naar een stukkie zeilen met jou als jij en je boot weer behouden thuis zijn. Weggaan is alleen maar leuk als je weer een thuis hebt om naar toe te gaan.
Suc6 met het laatste rak
Ulco"
  Gaan we doen Ulco, leuk. Gribs doen het op zee leuk, maar hier heb je er e het niks aan. Achtergrond info: je hebt gevaarlijke gekken in verschillende soorten en maten, maar voor Ulco doe ik onder. Deze mafkees is solo met een kolibrie 560 naar IJsland heen en weer gevaren:-)   Ahhh, WIND!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten