zondag 16 juni 2013

Voor de beeldvorming

Alle je nou denkt at ik als een gebronsde neger terug heb je het mis. In de eerste plaats is vandaag denk ik de tweede of derde dag dat de zon schijnt, maar belangrijker: van de 24 uur per etmaal zit ik er minstens 22 binnen op een enkele dag na dat hetzij heeft om op de hand te sturen. Ik heb net effe wat filmpjes gemaakt, een kwartiertje gestuurd, maar dan heb ik het ook wel gezien, snel weerbaar binnen, koppie thee, boek erbij:-) bij totaal gebrek aan buispak of andere plek waar je een beetje droog en uit de wind kan zitten is het binnen gewoon veel comfortabeler.Zit wel veel in de kajuitopening een beetje naar achteren te kijken.

Het lijkt wel of we vanmorgen door een soort stuifmeelwolk gevaren zijn, de hele boot zit onder een soort geel stof, heel apart. Het is wel lekker zeilen trouwens momenteel, VMG van 6,0,...kan net vol tuig houden met genua 2, denk dat er over half uur een rifje in moet.

Ik krijg trouwens zo'n twee lege mails per dag, dus als je een mail gestuurd hebt en geen antwoord krijgt, probeer het nog eens. Verder is GMN, de iridium en email provider zo traag als dikke stront met hun hulp, misschien dat ze in actie komen als ik er ben ofzo. Ze kunnen een pittig telefoontje verwachten als ik weer op de kant sta. Henk had me al gewaarschuwd dat ze niet thuis zijn als er een probleem is, nou ze maken hun naam waar op dat gebied!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten