woensdag 12 juni 2013

Het was een nacht zoals ik dacht dat ik hem nooit beleven zou,....

Met slaap én goede VMG:-)))))

Zo. Rustig dus, lopend windje, vanmorgen om 0700 uur bladstil en nu weer lopend windje bakstag met zelfs de gennaker erop, (o ja, pillen slikken, niet vergeten nu, gedaan) een kleine 10 knopen wind. Vannacht ineens lichtjes om me heen zonder ais reflectie, oke dat feest begint nu. Zit nu een mijl of 40 ten zuiden van Avalon.

Had gisteren een probleem met de Efoy, een cartridge deed het niet, maar dankzij een 'swift reply' van de leverancier probleem opgelost. Het blijkt dat de Atlantic het aanzuigslangetje voor de Methanol in de tank eraf gebeukt heeft, haha, tank op zijn kop monteren en hij doet het weer, fijn. Sommige dingen kan je een product niet kwalijk nemen, ik vind het al een wonder dat het ding het zelf probleemloos doet onder deze omstandigheden. De Efoy is als een mobiele telefoon, je wist niet dat je het nodig had totdat je hem hebt, dan wil/kan je nooit meer zonder.

Ondanks dat ik jullie later hoop te vertellen dat het boekje van Rob Wijnberg en Stine Jensen verplichte kost zou moeten zijn voor iedereen, het geeft echt hele leuke inzichten en achtergronden over hedendaagse politieke vraagstukken en invloeden, maar daar later dus meer over, want ik kom namelijk niet meer aan lezen toe: vanmorgen 13 mails in de inbox, dus ik moet een agenda gaan bijhouden:-). Henk stuurde wat berichten van de site en van Richard door. Zou iemand volgende tekst naar Richard door willen mailen?

"Hi Richard, got forwarded your report on your toughest night on the race, the one where the gribs promissed us 15kn and the Atlantic gave us 35, it just didn't feel fair strugling on the foredeck with foresails and tons of water, while you are so prepared for a good night of sleep. Further you need to know that Bart Boosman allready ordered our first two "Dark and Stormy" drinks at the club in Newport for us:-) looking forward to that. Richard, you are doing a bloody good job out there, it is great racing against you, looking forward to share stories in Newport and for now: sail your ass of, or I come and kick it!!!"

Verder denkt Jerry dat ik het koud heb hier, maar dat valt mee, de Eberspacher zorgt goed voor me. Ontbijten bij minder dan 17 graden doe ik niet, dan zijn mijn schoenen en laarzen warm en droog en de rest van de dag kan prima zonder. Ik heb verder 24/7 al mijn kleren en truien aan, ook in mijn slaapcocon, bevalt prima, ben je er ook snel weer uit.

Berichtje van mijn broer: "Ik vind dat je het kei gaaf doet man! een hele vette pet af!"
Nou is mijn broer belangrijk voor me, dus zo'n bericht komt aan, thanks mate!

Berichtje van thuis over jongste dochter: "Hier alles OK. Meisjes gaan prima. Lyse is onwijs ondeugend, op de crèche ook. Ze gooit steeds eten op de grond en vind het moeilijk als iets niet mag. Zit een kop op zeg maar. :)"
Waar zou die kop toch vandaan komen? Die zwerft hier toch niet ergens op de Atlantic? Neeeeh:-)

Huib Swets: "Hey Jac, Wat super wat je doet. Errug spannend!!
Volg het intens. Thanks voor je blog op de site. Erg leuk om te lezen. Morgen start de 1000m. Druk ermee. Hou je taai, gas op de plank en heel houden! Hartelijke groet Huib"

Veel succes met de 1000mile allemaal mannen, Huib, Maarten, Dick? Vare!

Nu maar weer es een broodje bakken hier zolang het rustig is en het deeg niet op het plafond belandt:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten