zondag 16 juni 2013

Peijnenburg koek met dik roomboter en oude kaas:-)

Toen. Een jaar of 12 was wilde ik niets liever dan dat. Heerlijk.ah, mag ik er nog een? Moeders: eerst boterhammen en je krijgt er één. Totdat ze het gezeur zo zat was en de volgende weddenschap met afsloot: als het jou lukt om een week lang alleen koek met kaas te eten en verder dus niks anders, mag je daarna net zoveel koek met kaas eten als je wilt. Ik heb het geloof ik drie dagen volgehouden en daarna een jaar geen koek met kaas meer gegeten:-) knap staaltje opvoeding toch?

Nu dus koffie met drie dikke plakken koek met dik roomboter en oude kaas erbij:-)

Zon schijnt uitbundig, heerlijk weer, wel fris, maar erg mooi. Lekker lopend windje, recht op de neus alleen. VMG van rond de 3 kn want ook stroom tegen. Hij gaat binnenkort beetje naar het SW. Dus nu bakboord slag om wat te winnen voor zo. Dan is hij geloof ik 24 uur SW opbouwend tot 25 knopen. Zullen we die Gulf of Maine is even bekijken. Ik ben net Nova Scotia voorbij. In de nacht kon ik zien dat dat eiland vol staat met idioot hoge masten aan de lichtjes te zien. Vannacht was er een sterren record. Prachtig, echt een dome van sterren van de zee tot aan recht boven de boot met de Melkweg er overduidelijk doorheen. De grote beer was zo fel dat je het gevoel hebt dat je hem kunt pakken ongeveer.

Ga maar weer es aan nieuw boek beginnen, 'de Blauwe economie van Günter Pauli, weer meer werkgerelateerd, kijken of ik m'n kop weer een beetje in het gareel kan krijgen voor straks:-)

Nog 229 mijl naar Nantucket Island, hopen dat het dan rustig is om over de Nantucket Shoals heen te kunnen en daarna nog zo'n 70 mijl naar Newport. Nog 49,5 uur om de Italiaan voor te blijven. Komt neer op een minimaal benodigde gemiddelde VMG van 6,2 kn. We doen er nu 3. Tsja,...ik zal es op zoek aan naar de 'sportknop' op dit apparaat:-) we hebben Night Riders TURBO BOOST nodig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten