woensdag 5 juni 2013

Fuckaduck (en vind hier maar eens een duck)

Weeeeer verslapen, op zo'n cruciaal moment! Das nou al de tweede keer. Ik hand het helemaal bedacht gisteren, straks komt er wind, houdt het geklapper op, wordt het lekker stil en dan moet je uitkijken dat je niet in coma valt. Had gelukkig wel alweer de boot op koers gelegd en het grootzeil gezet, maar was tot de conclusie gekomen dat het nog te weinig was voor de genaker. Nog een half uurtje slapen en dan! Dat is nu zo,n 4 tot 5 uur geleden. Verschil tussen met en zonder genaker varen is nu zo'n 4 knoop, potentieel dus zeg 16 mijl weggegeven. Aaaaaaaarhgg, mijn zuurverdiende mijlen, klootzak. Aan het 0600 GMT bericht van Henk te zien heb ik dat ook gedaan, Lett weer 16 mijl voor, en misschien is het nu nog wel erger, ben benieuwd naar de volgende update....spi lag al helemaal klaar op het voordek, ik hoefde hem alleen maar op te hijsen, 16 mijl,,,, pffff. Ik heb denk ik van 0200 tot 0630 liggen snurken.

Ik ben aan een oor stokdoof op wekkerfrequentie, dus als ik met mijn goede oor op mijn kussen lig snurk ik vrolijk verder. Thuis merk ik dat niet, want dan krijg ik een dreun van een geïrriteerde ega of er staan al veel eerder twee meisjes een doos Duplo in mij gezicht te duwen:-). Conclusie, wel bedacht, maar geen adequate actie ondernomen (sceaming meanie). Ga maar weer eens uitzoeken hoe dat ding ook alweer werkt.

Heb dus wel goddelijk geslapen, echt herboren na 4 tot 5 uur slaap,...., maar heel blij wordt ik er niet van. Maar heel erg sjagereinig nou ook weer niet. Geweeeeeeeldig zeilweer. 10 knopen ware wind, bakstag. Nu dus met 7 knopen door het water, misschien dat een beetje loeven de VMG nog wat opkrikt.

Henk vraagt of er mooie liedjes uit de mondharmonica komen. Nou mooi? Maar wel liedjes, ik begin hem een beetje te begrijpen. Ding heeft gisteren hele dag in 'm'n zak gezeten. Geniaal cadeau:-)

Berichtjes die bij Fem binnenkomen via femke@gogospirit.com: zelfs een bericht van good old collega Bart Pronk, wat zie ik nou? Een zoon? Gefeliciteerd man! Enneh, beetje voorzichtig met dat vuurwerk he, hij heeft maar 10 vingertjes en krijgt geen nieuwe! Leuk man, Gr. Jac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten