maandag 3 juni 2013

pfoehee wat was ik moe

Toen het donker werd was ik zo klaar met die wind! Ik heb overwogen om de fok helemaal te strijken, maar dat gunde ik Lett nou ook weer niet. Twee uur later ging de wind van 35 naar 15 knopen, ineens. Bed uit, rif eruit en weer slapen. Inmiddels weer 25 knopen wind, ongeveer 70 graden schijnbaar en klote golven. Derde rif er weer in dus om de boel een beetje heel te houden. Dat gaat vermoedelijk de hele dag zo door. Vanavond draait de wind verder op de neus en dan overstag en dan neemt ie verder af. Dus de komende twee dagen de kidneybelt nog om waarschijnlijk. De meest heftige wind is wel geweest. Zal uitdagend worden om hard te varen nu, maar voor Lett ook. Op karakter nu voor beiden:-) De special marine tegen de kantoormeneer, ik ga hem gek maken:-)

De kachel staat in mijn laarzen en probeer natte truien etc beetje droog te krijgen. Gisteren letterlijk meer in en onder water gezeten dan erop. Blij met.m'n nieuwe hpx broek, geweldig ding, houdt zich droog, ook na 8 uur onderwater.

Wat kloppen die gribfiles hier verrotte goed zeg. Spot on! Effe ontbijten en dan snel m'n nest weer in voordat de volgende zeilwissel er weer aan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten