zondag 9 juni 2013

Louterende zondagochtend mijmeringen

Het werkt wel louterend, zo'n periode in je up op zee, en dat is wel lekker moet ik zeggen.

Ben nu 'Dus ik ben' aan het lezen van Stine Jensen en Rob Wijnberg. Ik ben net de proloog voorbij, maar het belooft een knap stuks proza te zijn. Echt goed geschreven, prachtig in een hedendaags en historisch kader gezet. Sowieso trouwens, die Wijnberg is van '82 en al minimaal 3 jaar eindredacteur van NRC next. Gaaf vind ik dat, dat iemand al zo jong on top of it zit, dan moet je toch helemaal suf gelezen hebben om voldoende in je rugzak te hebben om die baan goed te kunnen doen.

Dat is trouwens nog een verborgen wens van me: een boek schrijven. Nog geen idee waarover, maar dat komt wel, hoop dat ik daar de rust nog eens voor kan vinden. Misschien niet te lang mee wachten, zal wel net zoiets zijn als met de OSTAR: aan de start verschijnen is meer dan de helft van de wedstrijd, de rest is uitvaren. Keep calm and carry on, dan kom je er wel.

Heb nog minimaal een dag of 10 om zo een beetje rond te mijmeren, heerlijk die tijd, ben benieuwd waar ik mee thuis kom: Het moet allemaal anders! Het moet allemaal anders! We verkopen de boot en,...., nee hoor, no worries:-) Prima hangjongeren plek, zo'n oceaan.

Henk meldt net per sms dat ik weer een beetje op Lett ben ingelopen en vraagt naar het weer: stil en een beetje grijzig, geen zon nog, Misschien komt ie nog. Mijn verwachting is dat Lett de volgende keer nog iets uitgelopen is, hij heeft eerder wind dan ik, daarna maak ik hem gek met licht weer en ruime wind:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten