vrijdag 7 juni 2013

co-eigenaarschap

Jaaaaa, aangezien het toch 'just an other day at the ocean' is (woehaha, moet je hem horen?!), wordt het weer eens tijd voor wat aardige woorden, dit keer aan mijn maatje Richard Versteegh. Toen ik in Ijmuiden wegvoer zei ik tegen hem bedankt maatje, zonder jou had ik deze wedstrijd nu nooit gevaren. Van zijn kant big smile; ja dat weet ik! En zo is het maar net.

Samen een boot hebben is fantastisch. Als je je er eenmaal overheen gezet hebt dat het ding niet alleen van jou is en bereid bent kleine concessies te doen (al merk ik daar weinig van), dan heeft het alleen maar voordelen. Ga maar na: samen klussen, samen kosten delen, er samen eindeloos over ouwehoeren en zoals nu: ik heen en hij terug, de je komt gewoon verder in minder tijd. Dus per saldo vaar ik eerder meer dan minder.

Martijn Pater heeft me weleens verteld dat de kritische succesfactor in samenwerkingsverbanden een gedeelde visie is. Je moet een zelfde beeld hebben van waar je naartoe wilt. Bij een boot delen is het niet anders: als je weet wat je wilt en deelt je ambitie en is het duidelijk wat er moet gebeuren en hoeveel dat gaat kosten. Sinds ik mede-eigenaar ben is Richard niet de helft van het geld kwijt, maar de boot is twee keer zo mooi:-)

Tuurlijk heb je discussiepunten, elke relatie is een compromis, maar hoe meer je de visie deelt, deste kleiner is het compromis. En in ons geval is het compromis nauwelijks voelbaar. Mocht je ook ideeën hebben over co-eigenaarschap, Richard is taken, als je dat maar weet:-)

Thanks mate!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten