donderdag 6 juni 2013

Dag 11

Men neme een kookpannetje, fruite een beetje knoflook in olijfolie, gooie daar een portie rijst bij en een dun laagje water erop en koke de rijst droog (zeer smakelijk met minimaal water en minimaal kookalcohol verbruik). Andere pan bakt met wat spekjes, een uitje en fruit daar kort een hele berg spinazie en geraspte wortel bij. Dan de rijst bij de andere prut. Ondertussen make men een een omeletmixje met eitjes, melkpoeder, water, oregano etc en dat mikke men bij de prut en dat wordt me toch een mega voedzaam super omelet. Vervolgens smullen maar, burp,.... U begrijpt, koken is m'n verzetje in de dag.

Beetje draderige dag vandaag. Veel golven, weinig wind, wind recht op de neus, je tackt je een ongeluk omdat het gras over de andere boeg toch groener lijkt, maar nee, VMG boven de 4 zit er niet echt in vandaag. Traaaaaag. Vanmorgen regen, nu waterig zonnetje.

Heb inmiddels iets zachtere slaapoplossing geklust en de paracetamollen maken het dragelijk, maar comfort is anders. Hoop dat het snel overgaat. Mondharmonica maakt vorderingen, kan nu Hey Joe blazen, helaas heeft Fem niks van de Beatles op de iPod, maar wel bv Level42, voor het laatst gehoord toen ik 18 was denk ik, heerlijk basloopje:-)

Verder eerste boek uit: Dit zijn de namen van Tommy Wieringa. Gaat over groep vluchtelingen die de steppe doorvluchten. Er is wel enige analogie met een oceaan overvaren te bedenken. Alleen gaan ze daar allemaal dood, dus die analogie heb ik maar weer uit mijn kop gezet. Wel mooi geschreven.

Kreeg net sms van de trackerjongens. Dat mijn batterij leeg is, of ik hem even op wil laden, gewoon USB kabeltje. En waar koop ik dat??? In de winkel op de hoek? Gelukkig bleek het een micro USB te zijn die ik aan boord had, maar hadden ze vooraf ook wel even mogen zeggen.

Communicatie. Ik krijg de laatste tijd lege mailtjes binnen, erg frustrerend, ook mailtjes met 'no email address specified'. Die mailtjes hebben dan wel inhoud lijkt het aan de file grote, maar ik kan er niks mee. Gelukkig komen de gribs wel constant binnen. Het thuisfront is ermee aan de slag, fijn. Hoop dat het op te lossen is! Gelukkig is er ook nog sms.

Berichtjes via Fem: Dank Bart Boosman, ijskaarten heb ik, ziet er goed dit jaar, is maar goed ook, want de wind gaat me goed ver noord drukken ben ik bang. Kunnen we die labrador stroom eens testen:-) En van Douwe begrijp ik dat hij half Edinburgh aan de trackers heeft zitten:-) en dat hij het niet eens is er mijn analyse :-) ik was inderdaad de slimme slag van Lett bij de Scillies vergeten, maar we gooien zeker niet de handdoek in de ring, don't you worry:-) analyseren moesten we misschien verder maar na de wedstrijd doen, eerst maar eens varen. Tweede deel van de wedstrijd kon weleens zwaarder worden dan het eerste deel, als ik de gribs mag geloven. Wat mij betreft mogen ze er nu wel even naast zitten dan! Dan nog iets van Dick wat ivm met de lege mailtjes half doorkwam. Wat ik eruit haalde was dat ook Jonathan het erg goed doet, dat had ik ook al gezien, consistent en hard lijkt het voor zover ik het van hier kan beoordelen.

Tot slot is het hier nog steeds een racebaan voor tankers en andere vrachtschepen, wat een genot die AIS! Er kwam er gisteren een op 1,5 mijl voorbij rossen met 20 knopen, ik heb buiten gekeken, maar niks gezien, miezer regen. Wat moet dat eng geweest zijn zonder zo'n ding. Ik vaar zonder radar, wel actieve radarreflector met verklikker als er iemand in de buurt is, maar AIS vertelt je zoveel meer, geweldige ontwikkeling.

Morgen meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten