zondag 2 juni 2013

Buiten waait het 35 tot 44 kn. Binnen is het 19 graden.

en lees ik een boek en drink een kop thee. Ik ben begonnen in 'Dit zijn de namen' van Tommy Wieringa. Beetje surrealistisch om te lezen over Armeense armoede problemen terwijl je jezelf aan het kastijden bent in een van de decadentere jachtraces.

De boot raast met 10 tot 17,2 knopen de golven af, we gaan erg ver noord, maar het gaat wel goed. Hoe stiller het wordt, deste harder gaat het. Een enkele keer loopt hij uit het roer maar herstelt zichzelf snel. De VMG is nog niet al te slecht, dus we doen het maar even zo.

De eerste euforie over de immense snelheden en lekker buiten sturen heeft plaatsgemaakt voor realisme dat dit nog minstens 24 uur gaat duren, zuinig met energie dus, misschien heb ik het straks hard nodig.

Ik heb van Bertram en Yvonne een cadeaupakketje gekregen en vandaag uitgepakt. Geniaal, dankjulliewel! Chocola, whiskey(!!!), een strip van guust flater, een vette sigaar en als klap op de vuurpijl een hele mooie mondharmonica van Hohner. Echt super mooi ding ga ik veel plezier van hebben:-) leuk om mee te pielen, tijd zat:-)

Ik heb ook nog een pakketje van Rick en Anette Versteegh dat ik op dag 7 open mocht maken, maar die bewaar ik voor morgen.

Depressie uitrijden heet dit geloof ik. Meer spul heel houden dan lekker zeilen, maar naar omstandigheden best comfortabel. Komende dagen kunnen we weer hard zuid om deze noordelijke slag te compenseren en een beetje buiten het hoog te blijven straks.

Als we het zo vol kunnen houden tot de wind er een beetje uitgaat knijp ik in mijn handjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten