maandag 3 juni 2013

dag 8

Dankjewel voor alle berichten, leuk:-) zowel van zussies die zich op Facebook zorgen maken over Broeremansen in stormen als Ostar veteranen als Leon Bart en Harry Vogel, tof thanks, dat helpt hier!

Mijn grootste zorg tot nog toe wel de kwaliteit van mijn wijn. Die is echt ver beneden alle pijl! M'n huisleverancier had me er voor gewaarschuwd, maar ik wilde perse een doos en geen glas. Een Griekse doos,..., een crisis doos. Nog net te gebruiken als kookwijn:-)

Als dat mijn grootste zorg blijft vind ik het gezegend. De boot doet het echt geweldig. Mast, kiel, roeren en zeilen geven allemaal geen krimp, dat terwijl we toch zo nu en dan glashard een golf in donderen. Ik was net vast van plan de genua 4 om te ruilen voor een 2, maar er toch maar vanaf gezien, we kijken het nog even aan. Je wilt net genoeg druk hebben om de neus het golfdal in te drukken zodat de boot er niet in valt. Maar teveel snelheid in deze klotsbak is ook geen feestje, er staat nog een deining van heb ik jou daar.

Zeeziekte gaat prima. Ik ben een dag voor de storm weer Cinerazine gaan slikken en dat werkt, voel me kiplekker.

Slapen gaat trouwens ook prima. Ik heb m'n bedjes omgedoopt tot vliegende tapijten. Als de boot in plane is en je licht in bed, dat moet ongeveer het gevoel zijn van een vliegend tapijt. En net als je al genietend in slaap drijgt te vallen krijgt de boot een optater terwijl jij in de lucht hangt. Dan lig je er dus half naast. Maar Bertrams kussen verricht uitstekend werk om mijn hoofd tegen alles wat het onderweg tegenkomt te beschermen. Dat is trouwens wel een zorg: dat je niet 100.000 keer per dag je kop stoot tegen die boot die alle kanten opgaat, we hebben hier meer kruiphoogte dan stahoogte namelijk.

En last but not least: Ik loop op Lett in, cool:-) niet zo hard, maar toch. Ik kreeg gisteren ineens de inval dat als hij zou gaan rammen in die storm en ik een potje snurken, dat ik dan wel heel lang terug moest knokken in licht weer om hem weer te pakken. Vandaar de 8 uur non stop sturen, en dat heeft me naast dat het super cool was geen windeieren gelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten