woensdag 5 juni 2013

wist u dat,....

We sinds Plymouth alweer 1471Nm gevaren hebben
De max windspeed 42,1 knopen was
De max boatspeed op de klok buiten 16.8 knopen was, en op de klok binnen 19.0 (???? Vreemde jongens die lui van Raymarine)
De bananen van de Sainsburries in Plymouth nog steeds prima te nassen zijn op dag 10 van de race, terwijl ik ze 12 dagen geleden gekocht heb. Goed spul.
De rest van de groente ook prima gaat.
Zelfgebakken meergranen brood met roomboter en oude kaas echt een traktatie is op zee. Meergranen broodmix van de Dekamarkt (0,89 ct) bakken in een Omnia oven die je op het fonuis zet. Echt een super aanrader voor iedereen die geen oven in de buurt heeft (even googlen). Oa te koop bij Dekker Watersport voor zo'n 50 euro en weegt helemaal niets:-)
De gennaker er alweer af is omdat ik de hoogte niet kan missen nu, echt jammer, maar anders heb ik hem over 2 dagen recht op de neus met 25kn, ook niet zo'n zin in. Lett zit nu gunstiger wat meer naar het zuiden.
Depressies hier komen en gaan als ware het een lijnbus. Goeie weercursus dit, snap er al een stuk meer van.
Ik volgens mij midden op de snelweg naar New York zit? De ais lijst is bijna nooit leeg, altijd wel een schip in de buurt.
De boot geweldig loopt op genua 1, enkel rif, 16 knopen schijnbare wind uit 50 graden, boat speed 8,2 kn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten