dinsdag 4 juni 2013

En nou alle registers open!

Genua 1 erop, vol grootzeil, onderlijk los, balast leeg en gaan. Snelheid tussen 5 en 6,8 afhankelijk van deining, 32 schijnbaar, 7 kn waar.

Hersteld van de misère van vanmorgen. Hele boot schoon en droog, alle vieze onderbroeken uit de bilge (wordt er niet frisser op in zo'n depressie moet je weten, maar gelukkig komt na regen weer zonneschijn). Zelfs afwas gedaan en tanden gepoetst, moet niet gekker worden. Hygrometer nu op 70% begint erop te lijken. Je ziet naar resultaat van vanmorgen dat humeur alles is. Slecht humeur is meteen slecht resultaat. Behoud is dus essentieel.

Het aantal trackerverslaafden neemt zienderogen toe:-) mooie berichten van Maarten Russchen, Hugo van Aalderen en Dick Koopmans en over die laatste dan meteen maar een kleine anekdote:

Citaat van Richard Lett over Dick vlak voor de start: "He is allways right. You don't allways want him to be right because of the way he is saying it, but he is allways right." Ik had het niet beter kunnen verwoorden:-). 2 dagen voordat onze mast eraf ging in de RB&I race 2010 voorspelde Dick dat hij eraf zou gaan, en ik kan je vertellen: you don't allways want him to be right,....maar hij had het wel.

Dick, ik vind dat je met die VQ een fantastische boot hebt neergezet. Ik hoop dat er nog veel gebouwd gaan worden. Hij klopt wat mij betreft van A tot Z. Niet dat ik iets te klagen heb over onze Corby, maar als het budget toereikend was geweest,... Derhalve is mijn race tegen Richard ook een race tegen jou. Ik zal dat kreng eruit varen, op handicap wel te verstaan, anders moet ik de komende jaren tegen jouw veel te vergenoegde kop aankijken vrees ik:-) Dus ik heb nog een lange weg te gaan hier, met knipoog;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten