dinsdag 4 juni 2013

ik zeil, dus ik ben!

Ha. Zo, weer even kunnen slapen. Heerlijk. Heb me net verwend met de kachel en voor het eerst sinds dagen een goede pan gebakken eieren met spek en koffie. Daar wordt je weer mens van. Net daarbovenop ook nog een goede windshift, wat wil een mens nog meer:-) ik zie zelfs een beetje zon!

Ik zeil, dus ik ben! Rick en Annette Versteegh hadden ook nog een cadeaupakketje meegegeven. Met daarin lieve woorden, de tekst 'ik zeil, dus ik ben' en een boekje over de zoektocht naar identiteit in de hedendaagse tijd en cultuur. O ja, en een enorme Nederlandse vlag, dat ze me in Newport vooral kunnen vinden:-) de tekst hangt boven de kaartplotter, just to remind me:-)

Dan heb ik nog post mogen ontvangen van de jonge dames Isa en Sophie Vermeer. Ze vroegen zich af welke dieren ik allemaal tegenkom en hadden daar een gezond verwachtingspatroon bij: Wij verwachten: dolfijnen, walvissen, zeehonden, haaien, orca's, roggen, vliegende vissen, etc. Nou, dat valt best tegen hier. De score sofar is een paar dolfijnen op weg van Nederland naar Engeland. Maar daarna eigenlijk niet veel meer. Nou ben ik door jullie vraag extra goed op gaan letten en kom tot de volgende conclusie:
1. Een soort stormvogel zie je vrij veel. Kleiner dan de giant petrel op het zuidelijk halfrond, maar hij lijkt er wel op. Zie het maar als een elegante uitvoering van een meeuw, een soort wedstrijdeditie, kun je vast wel vinden op internet.
2. Een soort artic tern of stern. Dat is een klein vogeltje, lijkt een beetje op een zwaluw, alleen dan iets groter en wit.
3. Ik ben vanmorgen tot mijn stomme verbazing een pissebed tegen gekomen in de kuip, maar ik ben bang dat die ergens een afslag gemist heeft, ik hou hem voor verstekeling, dus ik heb hem vastgebonden, gekneveld en in het ruim gegooid. We brengen hem in Amerika wel naar de rechter.
4. Tot slot las ik dat Asia, dat is een vrouwelijke collega schipper die wat zuidelijker vaart een walvis tegen gekomen is. Het is niet onwaarschijnlijk dat ik er daar nog wel een van tegenkom.
Mocht er nog wat spannends voorbij zwemmen of vliegen, dan laat ik het jullie weten!

Nu maar weer is trimmen en tukken, wind houdt niet over hier. Zal wel het thema van de komende dagen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten